پست-ویژه-تصویر

چهار نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم.

چهار نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم. نکاتی که اگر ندانید در برخورد با مشتری دچار ضررهایی جبران‌ناپذیری می‌شوید.

مشتری مداری مقوله‌ای است که در بسیاری از کشورها به آن بهای خاصی داده و در نتیجه نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند.در زیر به چهار نکته خیلی مهم در نحوه برخورد با مشتری اشاره شده است.

CRM

تکنیک بلافاصله: در این تکنیک شما باید به‌ محض مراجعه و درخواست مشتری کارهایی که به آن مشغول هستید را کنار بگذارید و به درخواست مشتری رسیدگی کنید.

این رفتار باعث ایجاد ارزش در مشتری شده ، حس بهتری نسبت به شما ، علاقه مند خرید از شما و در نهایت مشتری وفادار به شما می‌شود.

به‌ عنوان‌مثال اگر مشتری از شما خواست که جنسی را برای او بیاورید اگر مشغول پاسخ‌گویی تلفن هستید و یا چیز دیگری ، باید آن کار را به‌ سرعت رها کرده و خواسته مشتری را پاسخ‌گو باشید.

CRM

یک نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم تکنیک ندادن حس احمق بودن به مشتری:

چهار نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم. هر انسان عاقلی از خنگ بودن بدش می‌آید و اگر ما ناخواسته و شاید برای تمسخر و تفریح این حس را به مشتری خود بدهیم حداقل آن مشتری در دفعات بعدی برای خرید و گرفتن خدمات پیش ما نمی‌آید.

به‌عنوان‌مثال اگر از مشتری خود برای پرو کردن لباسی سایز کمرش را پرسیدیم و او نمی‌دانست که چه سایزی است، به‌جای گفتن جملاتی مانند تو سایز کمر خودتو نمی دونی یا چند سال یه بار لباس می‌خری که سایز خودتو نمی دونی و از این عبارات، حتی اگر نکته‌ای که او نمی‌داند خیلی بدیهی‌تر از این است، جوری وانمود کنید که انگار این موضوع آن‌چنان هم مهم نیست و حتی شاید لازم باشد از او به خاطر این‌که این دانسته‌ها تخصصی هست و فقط خیاط‌ها از آن اطلاع دارند معذرت‌خواهی هم کنید. این مدل رفتار باعث ایجاد حس خوب در مشتری شده و احتمال مراجعه آن در دفعات بعدی به شما بیشتر می‌شود.

دیگر مطالب سایت فروشگاه سراسری سورنا:

CRM

یکی از چهار نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم تکنیک اول اون بعدا تو:

تکنیک ندادن حس احمق بودن به مشتری:

اگر با مشتری خود به‌صورت تلفنی صحبت می‌کنید بعد از پایان صحبتتان اجازه دهید که ابتدا او تلفن را قطع کند و زمانی که شما صدای قطع مکالمه را شنیدید سپس تلفن را قطع کنید. اگر شما تماس را زودتر قطع کنید مشتری شما احساس می‌کند که شما اهمیتی برای او قائل نیستید و دوست دارید که زودتر از شر او خلاصی یابید. (البته خلاصی از شر او راکمی اغراق کردم )

CRM

چهار نکته کلیدی در مشتری مداری که حتماً باید بدانیم. شما باید با مشتری خود مؤدبانه و رسمی سخن بگویید و به‌جای عبارات:

  • به جای ” چی ؟ ” بگویید عذرخواهی می‌کنم، ممکن هست یک بار دیگه تکرار بفرمایید ؟
  • ” آدرستون ؟ ” بگویید محبت می فرمایید آدرستان را به من بگویید ؟
  • ” گوشی … ” بگویید ”  می تونم خواهش کنم چند لحظه منتظر بمانید تا “…
  • ” نمی‌دانم ! ” بگویید  متشکرم ، از سؤال خوب شما . اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم ” …
  • ” تمام‌شده ! ” بگویید  گمان کنم از این جنس هنوز موجودی داشته باشیم ، اجازه بدهید نگاهی بکنم. البته اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم
  • ” الآن بچه‌ها تماس می‌گیرند “ بگویید  در کمتر از . دقیقه دیگر، خانم ……. همکار بخش ………… با شما تماس خواهند گرفت ..

این چند نکته در عین سادگی ولی بسیار تاثیر گذار در روابط با مشتری می باشد. زیرا خیلی‌ها این نکات را رعایت نمی‌کنند و حداقل خیلی از مشتری‌ها تحت تأثیر این چند تکنیک شما شده و با رعایت همین چند نکته ساده اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کنید.

جمع‌بندی

  • مشتریان حاضرند برای جنسی یکسان ولی خدماتی بهتر تا ۱۰% پول بیشتر پرداخت کنند .
  • مشتری در مورد خدمات خوبی که دریافت می‌کنید،  با ۱۰ تا ۱۲ نفر صحبت می‌کنید و این در حالی است که در مورد خدمات بد با ۲۰ نفر صحبت می‌کنید.
  • پس چه خوب است با بهره‌گیری از تکنیک‌های کوچک تأثیرات بزرگی را خلق کنیم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *