پست-ویژه-تصویر

حداقل یک بار، در زندگی منفی نگر باشید!

حداقل یک بار، در زندگی منفی نگر باشید. بارها شنیده و خوانده‌ایم که باید مثبت نگر باشیم تا بر طبق قانون جذب خوبی‌ها به سمت ما روانه شوند. ولی اینک ما قصد داریم در این مقاله از مجله سورنا نگرش جدیدی به شما ارائه دهیم. تا در مواجهه با بعضی از ناملایمات زندگی، توان رویارویی با این مشکلات را داشته باشیم.

مثبت نگر یا واقع‌گرا؟ حداقل یک بار، در زندگی منفی نگر باشید.مثبت اندیش باش

مثبت نگر بودن بسیار خوب است و در تمام کتب و تئوری‌ها از آن به‌صورت نتیجه بخشی یادشده است. ولی باید به این موضوع که این مثبت نگری حواسمان را از این‌که از واقع‌گرایی دور شویم و برخی از واقعیت‌های زندگی را نبینیم، باشد. چون اگر نتوانیم برخی از واقعیت‌های زندگی را حداقل یک‌بار برای خود تصور کنیم ممکن است در مواجهه با برخی از ناکامی‌های زندگی، دچار مشکلات بسیاری شده و هدف خود را گم‌کرده و این‌همه مثبت نگری به‌یک‌باره تبدیل به ناامیدی و درنتیجه افسردگی می‌شود.

چه کنیم که منفی نگر شویم!

بسیاری از بزرگان، مخصوصاً در حیطه کسب‌وکار چندین بار با شکست مواجه شده و طعم ورشکستگی را چشیده‌اند. پس ما می‌دانیم ورشکستگی مخصوصاً در کشور ما یک امر عادی است. و اگر در زندگی و هر حیطه‌ای که در آن مثبت نگری را یش‌گرفته‌ایم، امکان شکست وجود دارد. پس برای یک‌بار هم که شده به این موضوع فکر کنید. که اگر کار ما درنهایت نتیجه‌بخش نشود و با شکست روبه‌رو شویم چه برخوردی خواهیم داشت. آیا این شکست من را به‌کل از هدف خود منصرف و ناامید می‌کند یا توان ایستادن بعدازاین شکست (هرچقدر هم بزرگ باشد) رادارم؟ اگر شما ناامیدی و افسردگی را انتخاب می‌کنید. نیازمند یک بازنگری و تغییر و بهبود خود یا تغییر اهدافتان هستید. و در غیر این صورت ناکامی که امکان وقوع آن‌هم وجود دارد. شمارا از نقطه قبل از تغییر و مثبت نگر بودن، عقب‌تر رانده و عواقبش نارضایتی و ناخوشنودی شدید شما است.

دیگر مطالب سایت فروشگاه زنجیره ای سورنا:

نگران نباشید، با یک‌بار تفکر منفی شما منفی نگر نمی‌شوید.رمز موفقیت

حالا شاید این نگرانی برای ما به وجود بیاید که این نگرش مغایر با مثبت نگری ما است و ما را از این تئوری (مثبت نگری) دور می‌کند ولی این نکته که تاکنون آن را کمتر شنیده‌ایم و کمتر کسی آن را مطرح کرده که باید قدرت رویارویی با واقعیت‌های زندگی را داشته باشیم و حداقل یک‌بار به آن فکر کنیم، باعث می‌شود واقعیت‌ها را شفاف‌تر دیده و توان خود را برای مواجهه با آن‌ها محک بزنیم و این‌یک بار منطقی بودن به‌هیچ‌وجه ما را از مسیرمان دور نمی‌کند. البته فراموش نکنید قرار نیست که آن را ملکه ذهن خویش کرده و مدام به آن فکر کنیم مو همان یک‌بار و سپس نتیجه‌گیری و در صورت عدم پذیرش ناکامی دو راهکار زیر را اتخاذ کنیم:

  1. بازنگری و تغییر بهبود خود
  2. تغییر اهداف

نتیجه گیری: حداقل یک بار، در زندگی منفی نگر باشید

اگر شکست را نفهمی و حتی هیچ گاه به آن فکر نکنی، در مواجهه با شکست، امکان نا امیدی و افسردگی زیاد است. پس آماده شکست های بزرگ نیز باش تا در ورشکشتگی های زندگی به یک باره نشکنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *