پست-ویژه-تصویر

آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟

چه چیزهایی را فکر می‌کنیم بلدیم؟ آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟

آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟ اگر شخصی پیش ما بیاید و به ما بگوید؛ لباسم پاره شده و یا صندلیم شکسته و بیا آن را درست کن. به‌احتمال‌زیاد می‌گوییم: من که بلد نیستم، برو پیش خیاط، برو پیش نجار. اما زمانی که صحبت از مسائل مهم زندگی مانند: ازدواج، تربیت فرزند، حل تعارض، کسب‌وکار و ازاین‌دست موارد می‌شود. اکثر ما فکر می‌کنیم که آن‌ها را بلدیم.

می‌بینید؛ ما در برخورد با مسائل ساده زندگی، سریع اغراق به ندانستن می‌کنیم. ولی وقتی صحبت از مسائل به‌مراتب مهم‌تر که می‌رسیم، فکر می‌کنیم که همه‌چیز را بلدیم.

حیوانات با مسائل مهم زندگی چه می‌کنند؟زندگی سالم

حیوانات به‌صورت غریزی می‌دانند که چه زمانی بچه‌دار شوند. چگونه آن را تربیت و برای زندگی آموزش دهند، کدام‌یک از هم نوعانشان مناسب برقراری رابطه هست. و به درد آن‌ها می‌خورد و درواقع به‌صورت غریزی خیلی از مسائل مهم زندگی را می‌دانند.

 

آیا مسائل مهم زندگی نیز در غریزه آدمی نوشته‌شده است؟

انسان نیز فکر می‌کند که بسیاری از مسائل مهم زندگی مانند ازدواج را به‌صورت غریزی می‌داند و جالب این است که این‌گونه مسائل را برخلاف حیوانات در غریزه او نیست و باید مهارت‌های آن را بیاموزد.

آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟ با مسائل مهم زندگی چه کنیم؟

آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟ اینک که به کسب مهارت‌های مهم زندگی آگاهی پیدا کردیم؛ باید در هر حیطه از زندگی، این مهارت‌ها را بیاموزیم و از آن بهره ببریم.

یکی از مؤثرترین راه‌های کسب مهارت‌های مهم زندگی، مطالعه کتاب‌های روز و پرفروش در حیطه موردنظر است. زیرا کتاب‌های تاریخ گذشته و قدیمی شاید بتواند در جهاتی از زندگی کمک‌مان کنند. ولی چون علم به‌طور مدام در حال پیشرفت است. و خیلی از تئوری‌ها و نظریه‌های گذشته در حال حاضرجواب نمی‌دهد. باید در انتخاب منبع، دقت نظر خواصی داشته باشیم و هر مطلب و کتابی را مطالعه نکنیم. مخصوصاً مطلب‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود.تئوری انتخاب

به‌عنوان‌مثال یکی از کتاب‌هایی که بدرد تمام بخش‌های زندگی می‌خورد. است که بسیاری از مسائل مهم زندگی را به ما می‌آموزد.

اساتید برجسته و دوره‌های آموزشی نیز می‌تواند به ما کمک کند. شاید فکر کنید که هزینه کردن برای این امور کاری اشتباه است ولی هرگاه هم‌چین فکری به ذهنتان خطور کرد. گفته معروف درک باک استاد دانشگاه هاروارد را به یاد بیاورد که می‌گوید:

اگر فکر می‌کنید آموزش پرهزینه است پس نادانی را امتحان کنید.

نتیجه‌ گیری در اینکه آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟

آیا ما راه و رسم زندگی را بلدیم؟ ما فکر می‌کنیم که زندگی کردن را بلدیم درصورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست و باید مسائل مهم زندگی‌مان را بیاموزیم چون عدم اطلاع از برخی مسائل، مشکلات جبران‌ناپذیری مانند؛ طلاق، برای ما ایجاد می‌کند.

پس چه‌بهتر است قبل از اقدام به هر تصمیم مهم در زندگی ابتدا آموزش‌های لازم در آن خصوص را بیاموزیم تا زندگی باکیفیت‌تر و خوشنودتری را تجربه کنیم.

دیگر مطالب سایت فروشگاه زنجیره ای سورنا:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *