پست-ویژه-تصویر

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

یخچال فروشگاهی چیست؟

در برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولاتی به فروش می‌رسد که لازم است در دمای سرد یخچال یا فریزر نگهداری شوند. فروشگاه‌های لبنیات و قصابی‌ ها و همچنین فروشگاه‌ های پروتئینی نیز از دیگر فروشگاه‌هایی هستند که در آنها از یخچال و فریزر استفاده می‌شود. به یخچال و فریزر هایی که در فروشگاه‌های “کالای تند مصرف” استفاده می‌شوند، یخچال صنعتی و فریزر فروشگاهی گفته می‌شود. یخچال و فریزر های فروشگاهی جزو پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یا دارو محسوب می‌شوند. به همین دلیل در ادامه به بررسی انواع یخچال صنعتی می‌پردازیم و سپس راهنمای خرید یخچال فروشگاهی را ارائه می‌دهیم.

 

چگونه یخچال و فریزر فروشگاهی مناسبی انتخاب کنیم؟ مناسب برای سوپر مارکت!

می توان سودآوری سوپر مارکت های خودتان را با نگهداری بهتر مواد غذایی بیشتر کرد. بخش مواد غذایی منجمد ، بخش غذای تازه ، بخش نوشیدنی سرد هر سه سود قابل توجهی در فروشگاه مواد غذایی دارند که برای نگهداری بهتر آن نیاز به یخچالهای فروشگاهی است.!

۱- انجماد بهتر سودآوری بهتر

بخش مواد غذایی منجمد سوپر مارکت به طور عمده انواع غذاهای یخ زده را به نمایش می گذارد. به عنوان نشانه سوپر مارکت و بهترین راه برای جذب مشتری ، انواع محصولات تازه نیز بزرگترین نقطه سود این سوپر مارکت است. انواع بهتر و متنوع محصولات موجود در بخش مواد غذایی منجمد ، مشتریان بیشتری را به خود جلب می کند و سود بیشتری به همراه خواهد داشت.

۲- یخچال و فریزر فروشگاهی بهتر مشتریان بیشتر

بخش غذای تازه سوپر مارکت به طور عمده انواع گوشت ، میوه و سبزیجات بسته بندی را به نمایش می گذارد. اینها نیازهای روزمره زندگی خانوادگی است. جلوه های بهتر نمایش باعث می شود که گوشت و سبزیجات شیرین تر و خوش طعم تر به نظر برسند. این بهترین روش برای جذب مشتری است. هرچه محصول تازه تر و سالم تر باشد مشتری های بیشتری نیز درگیر می شوند.

۳- بهتر عمل کنید: نوشیدنی های سرد بهتر

بخش نوشیدنی سرد سوپر مارکت عمدتا انواع نوشیدنی ها و ماست ها را به نمایش می گذارد. اینها محصولات ادراکی هستند. یک بخش نوشیدنی سرد مناسب می تواند رهگذران و مشتریان بیشتری را به خصوص در فصل گرم تابستان برای خرید به سمت خود جذب کند. این امر مستلزم آن است که بخش نوشیدنی سرد از نمایشگر زیبایی برخوردار باشد. هرچه نمایش بهتر بخش نوشیدنی سرد شما بهتر باشد ، فروش نیز بهتر خواهد بود.

نمایندگی فروش یخچال های فروشگاهی یخچال فروشگاهی بدون درب دست دوم لیست قیمت یخچال سوپری یخچال مغاز.یخچال سوپرمارکت دیجی کالا یخچال ایستاده دیجی کالا یخچال صنعتی دیجی کالا یخچال فریزر فروشگاهی لیست قیمت یخچال سوپری دست دوم.

۴- انتخاب یخچال فریزرهای خوب و سود دوبرابر

انواع مختلفی از فریزرها در بازار وجود دارد. اگر در گذشته یخچال فریزرهایی خریداری کرده باشید بدون شک علاوه بر هزینه ها ، ممکن است کیفیت مدنظرتان را نداشته است. چگونه می توانیم فریزرهای سوپرمارکت با کیفیت را به جلو خریداری کنیم؟

  • ساخت و ساز با دوام: عمر مفید یخچال فریزرهای فروشگاهی سوپرمارکت به سطح شرکت مواد بستگی دارد. یخچال های فریزر سوپر مارکت دارای براکت های زاویه ای بین پوسته و آستر هستند که می تواند استحکام را تا حد زیادی بهبود ببخشد. بعد از اینکه تمام قطعات از جمله درب جوش داده شده و به شکل فشرده می شوند و کف آن یک تکه می شود ، مونتاژ قاب درب محکم تر میشود بنابراین با دوام است.
  • حجم موثر بیشتر: تامین کنندگان یخچال و فریزر فروشگاهی با کیفیت بالا مجموعه ای از استانداردهای دقیق جهانی محصول و سیستم های کنترل کیفیت را ایجاد و رعایت می کنند. همه محصولات برای تضمین کیفیت قبل از تحویل باید تحت یک سیستم آزمایش دقیق قرار گیرند.
  • یخچال سریع و دمای پایدار: دمای کارکرد یخچال و فریزر مطابق با دمای مطلوب ذخیره مواد غذایی است. یخچال و فریزر (۲ ~ ۸) برای غذای گیاهی مناسب است ، این نکته می تواند اطمینان حاصل کند که درجه حرارت آب در غذا بالاتر از نقطه انجماد است و شرایط تازه آن را حفظ می کند.
  • اثر عایق بهتر: فن آوری کف کف بالغ می تواند اثر عایق حرارتی خوبی در کابینت تبرید ایجاد کند.

۵- مارک معروف برای کمپرسور یخچال فروشگاهی

یخچال و فریزرهای سوپر مارکت با کیفیت همه از کمپرسورهای تجاری استفاده می کنند. این کمپرسورها عملکرد شروع خوبی دارند و ظرفیت خنک کنندگی کاملی دارند. ما می توانیم تنظیمات و پیکربندی را با توجه به نیازهای مختلف محصولات تنظیم کنیم. آنها مهمولا دارای ویژگی های بسیاری از جمله مناسب بودن برای محیط کار نامناسب ، مدت زمان طولانی و غیره است. این ویژگی می تواند ثبات کیفیت محصول را تضمین کند. تکنولوژی انجماد منحصر به فرد و عملکردهای نوآورانه یخچال فریزر فروشگاهی یک اصل برای خنک کننده های ترکیبی در سوپرمارکت است.

چگونه بهترین یخچال فروشگاهی و سوپر مارکتی را انتخاب نماییم؟

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که یخچال فروشگاهی انواع مختلفی دارد. یخچال ایستاده درب دار و یا یخچال ایستاده بدون درب که اصطلاحا به انها پرده هوا نیز می گویند از جمله انواع ان است. هدف ما بیان نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین یخچال فروشگاهی است. در ادامه مهمترین نکات برای انتخاب یک یخچال فروشگاهی مناسب را بیان می نماییم. برای آنکه مالکان فروشگاه ها بتوانند به بهترین شکل ممکن به نیاز خود و سپس نیاز مشتریان پاسخ دهند لازم است بدانند که چه یخچال و یا فریزری برای فروشگاه شان انتخاب و خریدکنند. شکی نیست که یخچال فروشگاهی مهمترین بخش یک فروشگاه را تشکیل می دهد پس بهتر است دقیقتر خرید کنید.

ویژگی های مهم در یخچال های فروشگاهی

یخچال های فروشگاهی بطور معمول قدرت و توان بیشتری در حفظ دما داشته که علاوه بر اندازه بزرگتری که دارند و راحتتر تمیز میشوند از طول عمر بیشتری نیز برخوردارند. بنابراین برای خرید یخچال فروشگاهی یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید مساحت محیط مورد استفاده می باشد. در بین انواع مختلف این یخچالها ، یخچالهای ایستاده روباز و یخچالهای شیشه منحنی و یخچالهای پرده هوا و یخچالهای ویترینی و همچنین فریزرهای ایستاده و جزیره ای بسیار رایج هستند. از مهمترین ویژگی های یک یخچال و فریزر باکیفیت علاوه بر اینکه به همه قسمت ها دسترسی خوبی میدهد میتوان به حفظ و نگهداری موادغذایی در مناسب ترین دما، طبقات زیاد قابل تنظیم، سهولت جابجایی و داشتن چرخ، سیستم برق و نورپردازی زیبا جهت نمایش بهتر در شب اشاره نمود.

دربین نمونه های ذکر شده یخچال فروشگاهی نمونه های ایستاده روباز و همچنین ویترینی را در فروشگاه های بزرگ و هایپرمارکت ها زیاد دیده اید. این یخچالها مزیتی که دارند این است که موادغذایی و محصولات را بهتر در معرض دید و نمایش قرار میدهند در نتیجه به مشتریان شما در انتخاب محصولات کمک بیشتری می کنند و این یعنی فروش بیشتر. از آنجا که کمپرسور استفاده شده در این مدل یخچالها از لحاظ توان قدرت مناسبی دارد لذا میتوانند سرمای مناسبی ایجادنمایند.

هنگام خرید یخچال های فروشگاهی چه فاکتورهایی را درنظر بگیریم؟

نکات خرید یخچالهای فروشگاهی زیاد هستند که تا حد زیادی به کسب و کارشما وابسته است. برخی نکات نیز مشترک هستند بهعوان مثال بهتر است شیشه یخچالی که خریداری می کنید ضدبخار باشد و یا اینکه برای آنگه بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید بهتر است نمایشگر دمای دیجیتال داشته باشد. طبیعتا ابعاد و سایز یخچال و نیز کاربردی که دارد نیز می تواند تعیین کنده باشد.

ابعاد و اندازه

همانطور که میدانید واحد اندازه گیری بزرگی و اندازه یخچالها فوت است. اینکه چه اندازه ای از یخچال فروشگاهی برای کسب و کار تان مناسب است دقیقا به کسب و کارتان وابسته است. بدین معنی که: چه مقدار هزینه دارید؟ و وسعت فروشگاه تان چقدر است؟

کمپرسور یخچال بالا یا پایین

مهمترین عامل حفظ خنک بودن و سرد نگهداشتن موادغذایی کمپرسور یخچال است. در بعضی یخچالها کمپرسور یخچال بالای یخچال قرار دارد و در بعضی دیگر زیر یخچال است. در یخچالهای خانگی نیز میتواند پشت یخچال قراربگیرد. در یخچال های فروشگاهی وقتی که کمپرسور بر روی یخچال قرار بگیرد قیمت یخچال فروشگاهی بیشتر می شود. دلیل نیز این است که کارکرد و طول عمر بالاتر میرود که این خود براساس یکسری فرآیند می باشد. چرا بهتر است کپرسور یخچال بالای یخچال باشد؟ وقتی کمپرسور بالای یخچال باشد برای خنک کردن و خنک نگهداشتن داخل یخچال نیاز به کار کمتری دارد. از طرفی چون هوای گرم همیشه به سمت بالا و به سمت سقف میرود وقتی کمپرسور روی یخچال باشد دیگر هوای گرم اطراف یخچال نبوده و لذا زودتر به سمت سقف و تعبیه هوا میرود.

نتیجه فرآیند فوق کاهش کار یخچال و کاهش مصرف انرژی و کاهش گرمای محیط و خنکی بیشتر مواد غذایی یخچال خواهد بود.

وقتی کمپرسور یخچال در پایین یخچال یا زیریخچال قرارداشته باشد فرآیند فوق به گونه ای معکوس است که سبب گرم شدن بیشتر محیط و یخچال میشود پس کارکرد یخچال بالاتر میرود. تنها مزیت در این حالت این است که تعمیر این یخچال ها به دلیل در دسترس بودن کمپرسور راحت تر است که چندان اهمیتی ندارد. این یخچال ها قیمت کمتری دارند و در عوض طول عمرشان نیز کمتر است.

چرخ های حرکتی یخچال

میتوان گفت هیچ یخچالی به اندازه ای سبک نیست که بتوان آن را جابجا کرد بنابراین جهت تغییر مکان و جابجایی لازم است که چندین نفر با همکاری هم این کار را انجام دهند. حال اگر یخچال ها دارای چرخ باشند حرکت و تغییر مکانشان راحت تر خواهد بود گرچه باز هم شاید به تنهایی نتوان ان را جابجا نمود. از انجایی که معمولا بیشترین آسیب ها هنگام جابجایی ممکن است به یخچال ها وارد شود بنابراین اگر یخچال ها دارای چرخ باشند هنگام جابجایی صدمه هم نمی بینند و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

میزان مصرف انرژی

یخچال های فروشگاهی که از درجه بهتری در مصرف انرژی برخوردار باشند در دراز مدت می توانند باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های شما شوند گرچه در کوتاه مدت شاید مبالغ فوق زیاد قابل توجهه نباشد. پس میزان مصرف انرژی می تواند یکی از معیارهای انتخاب یخچال باشد.

دسترسی

یکی دیگر از معیارهای موثر در قیمت یخچال و مهمتر از آن موثر برای انتخاب و خرید یخچال میزان دسترسی است که به مشتریان و استفاده کننده گان می دهد. برخی از یخچال ها به گونه ای طراحی شده اند که می تواند انها را در وسط فروشگاه و لاین های میانی قراردهید زیرا از هر دوطرف دارای درب بوده و از هر دو طرف می توانید موادغذایی را در انها چیدمان نمایید پس مشتریان نیز ار هر دو طرف دسترسی خواهند داشت. از طرفی هرچه مشتریان تجربه راحت تر و بهتری را از فروشگاه شما کنند برای مراحل و دفعات بعدی خرید مشتاق تر خواهند بود.

انواع یخچال‌ فروشگاهی

همانطور که اشاره کردیم یخچالهای فروشگاهی از لحاظ طرح و مدل و ابعاد و شکل هندسی بسیار متنوع هستند. بعضی از آنها به اصطلاح ویترینی هستند که کارایی اصلی شان حفظ و نگهداری موادغذایی و بخصوص نوشیدنی ها است بعضی دیگر به شکل جعبه طراحی میشوندکه معمولا خنک تر هستند. فریزرها هم اغلب به صورت جعبه و درب رو به بالا طراحی می شوند. جنس بدنه هر چه باکیفیت تر باشد بهتر میتواند موادغذایی را خنک نگهداری کند. معمولا یخچالهایی که شیشه ای هستند و دربشان نیز شیشه ای است برا نمایش مواد غذایی زیاد استفاده میشوند.

یخچال فروشگاهی ایستاده روباز هایپرمارکتی و صنعتی

  • یخچال فروشگاهی و صنعتی حرفه‌ای انواع یخچال های زیر را شامل می شود:
  • یخچال ایستاده فروشگاهی
  • یخچال شیشه خم یا مدل جزیره
  • انواع فریزرهای خوابیده روباز و ایستاده فروشگاهی
  • فریزر ایستاده دربدار فروشگاهی
  • فریزر ایستاده و ترکیبی
  • یخچال موتور سرخود مناسب سوپرمارکت
  • یخچال شیشه خم جزیره (ویترینی)
  • یخچال ایستاده روباز فروشگاهی-یخچال فروشگاهی
  • یخچال نیمه ایستاده روباز فروشگاهی مناسب هایپر
  • فریزر خوابیده فروشگاهی روباز(فریزر صنعتی)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *