پست-ویژه-تصویر

زیتون درشت فامیلا 650 گرمی

زیتون درشت فامیلا یک محصول عالی با کیفیت بالا از شرکت فامیلا است. که یکی از لذیذ ترین چاشنی‌ هایی که می‌توانید به همراه غذا میل فرمائید و از طعم لذیذ آن لذت فراوانی ببرید. میوه زیتون یکی از میوه‌های سبز رنگ می‌باشد که خواص بسیار زیاد و عالی نیز دارد. زیتون این چاشنی خوشمزه غذا در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با تهیه و مصرف این محصول در حفظ سلامتی بدن خود بسیار زیاد اثر مثبت بگذارید.

استفاده از میوه زیتون و روغن زیتون فامیلا در پیشگیری از بیماری و سرطان‌های بسیاری مفید است. همچنین باعث کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارشی شما، مسکن برای واکنش‌های آلرژیک نیز است. بهبود دهنده جریان خون، محافظ قوی در بسیاری از بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت بدن و کاهنده عالی فشار خون است.

همچنین به علت وجود ویتامین ث در این میوه به سلامت و شادابی پوست شما کمک شایانی می‌کند. این میوه علاوه بر خواص بسیار زیاد، طعم لذیذ و بی نظیری دارد. با تهیه زیتون درشت فامیلا یک چاشنی خوش مزه به غذای خود اضافه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت فراوانی ببرید.

ویژگی‌های محصول زیتون درشت فامیلا

  • وزن خالص: ۶۵۰ گرم
  • وزن با بسته بندی: ۱۰۰۰ گرم
  • زمان ماندگاری: شش ماه
  • سایر توضیحات: ارزش غذایی محصول ۵ عدد زیتون (۱۵ گرم)
  • انرژی: ۱۷.۹۹ کیلو کالری، قند: ۰ گرم، چربی: ۱.۳۸ گرم، نمک: ۰.۵ گرم، اسید های چرب ترانس ۰.۰۱۸ گرم
  • شیوه نگهداری: سرد و خشک
  • مناسب برای: مصرف روزانه

در مورد خواص دارویی زیتون بیشتر بدانید

میوه زیتون و روغن آن ارزش غذایی و هم ارزش و خاصیت دارویی زیادی دارد. به گفته‌ محققین، زیتون یک معجزه‌گر تمام عیار است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. از جمله این بیماری ها نقرس، فشار خون، تصلب شرایین، زخم‌های اثنی عشر، سوء هاضمه، دردهای عصبی، بیماری‌های پوستی، دیابت، روماتیسم و … مفید است.

زیتون درشت 650 گرمی فامیلا
زیتون درشت 650 گرمی فامیلا

زیتون که در زبان انگلیسی Olive نام دارد. جالب است بدانید تقریبا دو هزار نوع از این میوه در دنیا شناخته شده است. و اما از این میوه حدود 110 گونه از آن در ایران ما کشت می‌شود. البته ما تقریبا تنها با 10 الی 12 گونه از این میوه آشنایی داریم. کشت زیتون بیشتر در گذشته در مناطق مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا کشت آن انجام می‌شد. گفته‌اند که ابتدا و شروع کشت آن نیز احتمالا منطقه مدیترانه بوده است و از آنجا به بقیه نقاط دنیا برده‌اند و کشت شده است.

با کشت زیتون بیشتر آشنا شوید

میوه زیتون معمولا در اول فصل تابستان شروع به گل دادن خواهد کرد. بعد از آن کم کم میوه آن تشکیل می‌شود و در نیمه دوم آخرین ماه تابستان به مرحله برداشت خواهد رسید. در ابتدا زیتون سبز کمرنگ می‌باشد و بعد به مرور رنگ آن تیره شده که در آذر ماه رنگ آن کاملا سبز تیره خواهد شد.

بد نیست که بدانید که این میوه در گذشته نماد صلح و ثروت در بین اقوام و ملل بوده است. همچنین حتما می‌دانید که در پرچم سازمان ملل متحد نیز از شاخه میوه زیتون به عنوان نماد صلح استفاده می‌شود.

می‌دانستید که از بین تمام مواد غذایی گیاهی و حیوانی، هیچ ماده‌ و میوه‌ای به اندازه‌ زیتون دارای پتاسیم نیست. ماده پتاسیم باعث افزایش قدرت عضلانی و انرژی بدن می‌شود.

همچنین ترشحات غدد داخلی بدن را تنظیم می‌کند. کمبود آن نیز باعث تورم پلک‌ها و مشکلات ریوی می‌شود. این ماده همچنین به سم‌زدایی کبد از اوره و اسید اوریک کمک می‌کند و قدرت دفعی کلیه را افزایش می‌دهد.

علاوه براینها، زیتون بین 15 تا 35 درصد چربی دارد اما چربی آن بیشتر از نوع مفید و اشباع نشده است. این میوه منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 9 و ویتامین E به حساب می‌آید.از آنجایی که واردات زیتون سیاه اصل از کشورهای تولیدکننده آن هزینه‌بردار است بعضی افراد سودجود زیتون سبز معمولی را با ترکیبات آهن‌دار فرآوری می‌کنند تا رنگ آن سیاه شود. سپس این محصول را با قیمت زیادی به فروش می‌رسانند.

سوپرمارکت آنلاین

درباره رب گوجه فرنگی فامیلا چه چیزهایی می‌دانید؟

چای هندوستان معطر فامیلا

تشخیص اصل یا تقلبی بودن زیتون سیاه کار دشواری است و نیاز به آزمایشگاه‌های مخصوص دارد. بنابراین به هیچ وجه نباید از زیتون‌های سیاه و فله‌ای فاقد مجوز وزارت بهداشت استفاده کنید. این زیتون‌ها نه تنها ارزش غذایی کمتری دارند بلکه برای سلامت نیز مضر هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *