پست-ویژه-تصویر

7 روش جدید چیدمان قفسه در سوپرمارکت

چیدمان قفسه در سوپرمارکت و نحوه قفسه بندی در سوپرمارکت از جمله کارهای خلاقانه در زیبا بودن و مرتب نشان دادن فروشگاه شما است. نحوه چیدمان قفسه در طراحی قفسه‌های سوپرمارکت است که به این فرآیند در عمل مرچندایزینگ می‌گوئیم. مرچندایزینگ یک اصطلاح علمی است که به معنی بررسی رفتار مشتری به هنگام خرید کردن است.

فراهم آوردن شرایط مناسب برای و جذب بلند مدت مشتری از روش مدیریت برقراری ارتباط درست با مشتری است. درست دسته‌بندی کردن محصولات در سوپرمارکت و فروشگاه باعث می‌شود. افراد راهنمایی بهتری برای پیدا کردن بهتر و سریعتر به محصولات مورد احتیاج از دیگر اهمیت‌های طریقه چیدمان در سوپرمارکت ها به شمار می‌رود. صاحبین فروشگاه‌ها می‌توانند با یک برنامه دقیق و منظم برای نحوه چیدمان پخش و محصولات در قفسه سوپرمارکت را انجام دهند. بهتر است فضای داخل فروشگاه و سوپرمارکت را به چیدمانی متفاوت و اصولی تغییر دهید.

نحوه درست چیدمان قفسه در سوپرمارکت چگونه باعث خرید بیشتر می‌شود؟

با این وجود فقط به همین دلیل که قفسه فروشگاهی زیبا از نظر چیدمان به نظر برسد. به این مفهوم نیست که شما بهترین جایگاه برای فروش‌های زیاد و موفق محصولات فروشگاه شما می‌باشد. درک نیاز مشتریان و چگونگی تفکر آنها در خرید از سوپرمارکت ها باعث می‌شود. یک راه عالی و مطمئن برای خرید انواع محصولات به سبد خرید مشتریان را پیدا کنید.

در ادامه بهترین راه‌ها برای انجام فروش بیشتر را به شما معرفی می‌کنیم.

1- چیدمان کالاهای پرمصرف که نیاز روزمره خانواده است را در انتهای قفسه‌های فروشگاه انجام دهید.

این راهکار مشتریان را به انتهای فروشگاه می‌رساند تا برای خرید موارد پرمصرف مانند: شیر، ماکارونی و … از قسمت قفسه‌های همه‌ی محصولات کم‌مصرفی که در قفسه‌های اول فروشگاه می‌باشند راه روند. به مراتب دیده‌ایم و شما این موضوع را متوجه خواهید شد. که مشتریان در هنگام عبور از مسیرشان معمولا یک یا دو محصولی را که برای خرید فراموش کرده بودند.

یا از وجود همچین محصولی بی خبر بودند را انتخاب و خرید آن را انجام می‌دهند. این نگاه افراد هنگام عبور در مقابل قفسه‌های غیر مرتبط باعث خرید اصلی می‌شود. انجام خرید‌های جدید مشتریان حتما تحت تاثیر نحوه چیدمان شما در قفسه‌ها در فروشگاه شما انجام می‌شود.

2- کالاهای با حاشیه سود بالا را در قفسه‌های مسیر راه و در دید مشتریان بچینید و پر نمائید.

محصولاتی را که حاشیه سود خوب و بالایی که دارد. را در مسیر و راه قفسه محصولات با پرفروش بالا که در انتهای فروشگاه سورنا شما که وجود دارد، بچینید. اگر بخواهیم مثالی برای این مورد بزنیم این موضوع مناسب است. که دستمال توالت معمولا حاشیه سود خوب و بالایی دارد. را در کنار مسیر قرار دهیم تا باعث فروش بیشتر این محصول شود.

این نوع چیدمان باعث یک یادآوری مناسب برای مشتریان می‌شود و به آنها خواهد گفت که، این محصول را فراموش کرده‌اند. یا اینکه در حال تمام شدن این محصول پرمصرف در خانه خود هستند و باید این محصول را خرید نمایند. دیدید که این کار و این نوع چینش به معنی این است که فروش بیشتری را سوپرمارکت شما تجربه می‌کند.

مقاله چیدمان قفسه در سوپرمارکت جالبه بدونید
مقاله چیدمان قفسه در سوپرمارکت جالبه بدونید

3- محصولاتی که فقط در فصلی خاص فروش دارند را در ابتدای چیدمان فروشگاه خود قرار دهید.

در هر فصل از سال محصولات خاص آن زمان وجود دارد. این محصولات را در قسمت های ابتدایی چیدمان فروشگاه خود انجام دهید. اگر این کار را نکنید مجبوری هستید. محصولات را تا بعد از فصل فروش آنها در سوپرمارکت باقی مانده و شما مجبور به کم کردن قیمت برای فروش این محصولات ندارید. شرایط بدتر این است که مجبور شوید همه این محصولات را دور بریزید. پس مناسب‌ترین کار چیدن این نوع محصول در قسمت ابتدائی فروشگاه برای فروش بیشتر و به موقع آنها است.

اگر کالای فصلی زیادی در سوپرمارکت خود ندارید. اقلامی ریز مانند آبنبات، آدامس‌ها و یا لوازم جانبی را در قسمت ابتدایی قرار دهید. این قسمت از فروشگاه جایی مناسب به احتمال زیاد برای به فروش رفتن بالای آنها می‌باشد.

4- در چیدمان قفسه در سوپرمارکت گروه محصولات و گروه کالاهایی عمومی را در قسمتی مشخص از فروشگاه خود قرار دهید.

این کار و چیدمان قفسه در سوپرمارکت باعث می‌شود تا مشتریانتان با قسمتی که محصولات در فروشگاه شما قرار گرفته‌اند آشنا باشند. و ترتیب چیدمان قفسه سوپرمارکت و محصولات مختلف را در ذهن خود داشته باشند. شما می‌توانید به طوری اصولی سازماندهی چیدمان سوپرمارکت خود را به روش بخش‌ها و دسته‌ بندی مختلف انجام دهید. به طرزی که مشتریان شما بتوانند با قسمت محصولات مختلف در فروشگاه شما آشنا باشند.

5- جالبه بدونید که مشتریان اغلب همیشه موقع ورود به فروشگاه به سمت راست می‌چرخند؟

در یک قسمت از مقاله چیدمان قفسه در سوپرمارکت جالبه بدونید که سمت راست فروشگاه، جایی است. که مشتریان ما معمولا بعد از ورود به این قسمت می‌روند. پس متوجه شدیم که این قسمت یکی از فضاهای بسیار عالی برای فروش محصولات است. که باید ما به خوبی از این دانش و موضوع استفاده کنیم. همیشه مطمئن باشید که محصولات حاشیه‌ای اما جذاب و با حاشیه سود بالا را در این قسمت قرار داده‌اید.

این قسمت از سوپرمارکت را که اصطلاحا به عنوان دیوار قدرت در بین صاحبین فروشگاه شناخته می‌شود. جایگاهی مناسب برای نشان دادن اندازه قوی بودن نام برند فروشگاه شما خواهد بود. محصولاتی که جذاب‌تر هستند نه پرفروش‌ترین‌ها را انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را مشتاق کنید تا بیشتر از این محصولات برای خرید انتخاب کنند.

سوپرمارکت آنلاین

خرید نوشابه انرژی زا

6- محصولاتی که فکر می‌کنید مورد سرقت قرار می‌گیرد را در قسمت‌های آخر سوپرمارکت خود که در دید نیستند نچینید.

معمولا قسمت‌های انتهای سوپرمارکت‌ها ساده‌ترین قسمت برای انجام کار سارقین است. به این دلیل که این قسمت از مخفی ترین قسمت فروشگاه‌ها می‌باشد. پس بهتر نیست که چیدمان قفسه های فروشگاهمان به روشی باشد که محصولاتی که پیش‌بینی سرقت آن‌ها را می‌شود کرد. مثل لوازم آرایشی در اطراف صندوق و قسمت‌های دیگری که به آسانی از قسمت‌های مختلف فروشگاه شما قابل دید است، چیدمان آنها صورت گیرد. همچنین مطمئن شوید که دید شما نسبت به قسمت آخر فروشگاه کامل و مناسب است و پیشنهاد می‌شود در این مناطق از دوربین‌های مداربسته و امنیتی استفاده نمائید.

7- در چیدمان قفسه در سوپرمارکت محصولات کم‌مصرف و حاشیه‌ای با فروش کم را در کنار صندوق فروشگاه خود قرار دهید.

در کنار صندوق سوپرمارکت شما محل بسیار مناسب برای فروش محصولات ارزان و یا حاشیه‌ای می‌باشد. این کار باعث توجه بیشتر مشتریان قبل از خروج از فروشگاه به این محصولات است. شما می‌توانید این قسمت را با اجناسی مانند لوازم جانبی، آبنبات، باتری، جوراب، آرایش مو و این چنین محصولاتی پر نمائید.

این اجناس باید به نحوی چیده شوند تا روند دیگر خریدهای مشتریان ما را دچار مشکل نکنند. پس بهتر است سعی نکنید که بر روی میز صندوق و یا در کنار آن را بیش از اندازه با اجناس زیادی را پر کنید. مشتریان بهتر است که فضای کافی برای قرار دادن حدود 10 محصولی که خرید کرده‌اند را بر روی میز به راحتی بگذارند.

چیدمان قفسه مرتبط یا کراس مرچندایزینگ

کراس مرچندایزینگ عمل قرار دادن محصولات مکمل در کنار یکدیگر، برای افزایش میزان خرید و وسوسه مشتریان است. استراتژی جایگذاری محصول در موفقیت برای فروش بیشتر بسیار حائز اهمیت است، زیرا مشتریان هنگام خرید به این فکر میکنند که چه اقلام دیگری در کنار کالای مصرفیشان می توانند بخرند.

از جمله مثال های معروف می توان به پاستا و سس پاستا، چای و قند، مسواک و خمیردندان اشاره کرد. اگر محصول شما مکمل کالای دیگری در فروشگاه است، ایده ی بسیار خوب آن است که برندسازی مشارکتی یا کوبرندینگ انجام دهید. این موضوع علاوه بر افزایش میزان فروش شما، موجب می شود تا مدیران فروشگاه ها حس توجه شما را درک کرده و اهمیت بیشتری برای محصولات شما قائل شوند.

کالاهایی که در سطح چشم به نمایش گذاشته شوند، بیشتر به فروش می رسند

این جمله به اهمیت جایگذاری کالاها در شلف اشاره می کند. دقیقا به همین دلیل، قفسه ای که در سطح چشم قرار دارد، گرانتر از باقی قفسه ها است، زیرا با ارزشترین قفسه برای برندها است. اما در واقع، جایگذاری در قفسه ها بیشتر از اینها اهمیت دارد. اگر شما نمیتوایند جایگاه اصلی را داشته باشید، یاد بگیرید کدام قسمت فروشگاه، راست، چپ و یا کناره ها برای کالاهای شما مناسب است تا بیشترین منفعت را از جایگذاری و جلوه ی قفسه ها داشته باشید.

اخذ نمایندگی سورنا
اخذ نمایندگی فروشگاه سورنا

مذاکره در خصوص جایگذاری چیدمان قفسه در سوپرمارکت

قطعا، هنگام ورود به یک فروشگاه جدید، مدیر آن بهترین قفسه را به شما اختصاص نمی دهد. برای توضیح دادن در خصوص دلیل شایستگی محصولاتتان برای آن جایگاه خاص آماده باشید. به یاد داشته باش، هیچ کس نقاط قوت محصولات شما را به اندازه ی خودتان نمی داند، و مذاکره با صاحبان سوپرمارکتها موجب برجسته شدن این موارد می شود.

بهترین راه برای پشتیبانی از اظهاراتتان استفاده از اطلاعات است. خرده فروشان دوست دارند بدانند محصولات شما چگونه موجب افزایش حاشیه ی سود آنها می شود. ارائه ی مدارک مناسب به منظور نشان دادن عملکرد بهتر از رقیب برند شما نه تنها شانس ورود شما به فروشگاه را امکان پذیر می کند بلکه موجب گرفتن قفسه ی مد نظر شما می شود. هر گونه اطلاعاتی در زمینه ی مالی، ظاهری و تبلیغات در فروشگاه ها و در میان خریداران مسیری طولانی برای کمک به محصول شما خواهد بود.

1 نظر

  • محمد ملک نژاد اکتبر 13, 2021در 03:31 ب.ظ

    ممنون دوست عزیز از نظر شما، بله چیدمان قفسه در سوپرمارکت در فروش خیلی بسیار حائز اهمیت است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *