پست-ویژه-تصویر

پدری مهربان، مدیری توانمند و کارآفرینی نمونه استاد حاج محمد کریم فضلی

استاد حاج محمد کریم فضلی متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۱۱ در شهر تویسرکان استان همدان است. او در خانواده ای مذهبی متولد شد و پدرش از بازرگانان خوشنام آن منطقه بود. استاد فضلی کار خود را از زمان کودکی نزد پدرش شروع کرد.

استاد محمدکریم فضلی در مصاحبه ای گفته: نخستین فعالیت اقتصادی و کاری خود را پس از انجام تحصیلات و قبل از ازدواج، نزد پدرم که عطار و عمده ‌فروش بود، آغاز کردم.

پس از پشت سرگذاشتن دوران نوجوانی، محمد کریم مسئولیت تشکیل خانواده را پذیرفت و در ۲۰ سالگی ازدواج کرد. بعد برای بهتر کردن شرایط زندگی ابتدا راهی همدان شد و بعد به پایتخت آمد تا شاید بتوانند شغل بهتری پیدا کند.

درباره استاد حاج محمد کریم فضلی بیشتر بدانیم.

نحوه شروع به کار و کارآفرینی حاج محمدکریم فضلی

بعد از دو الی سه سال تجربه فعالیت و کارهای مختلف و شکست، در کارهای گوناگون او تصمیم گرفت شانس خود را در تولید صابون و مواد بهداشتی امتحان کند. ایران در آن زمان آنچنان که باید و شاید در صنایع شویندگی پیشرفتی نداشت. و اتفاق و حرکتی نیفتاده بود و واحدهای تولیدی آنچنانی وجود نداشت.

او در ابتدا کارگاه کوچکی راه اندازی کرد و در مرحله اول مایع ظرفشویی تولید می کرد. و پس از مدتی سفید کننده را نیز به واحد تولیدی اش افزود. به همین صورت محصولاتی دیگر همچون پودر لباسشویی با برند گلرنگ سوپر، جرم گیر، شیشه شوی و نرم کننده لباس را نیز اضافه کرد. شروع تحولاتی بزرگ که همگی در اوایل دهه ۴۰ اتفاق افتاد و در نهایت به توسعه یافتن واحد تولیدی او و گسترش کارش شد.

حاج محمد کریم فضلی خود درباره ورود به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی گفته: همیشه نگران و ناراحت بودم. که چرا ما باید همه چیز را وارد کنیم و خود نظاره‌ گر کار و پیشرفت دیگران باشیم؟ ناراحت کننده ‌تر اینکه می‌دیدم هموطنانم به مصرف کالاهای خارجی افتخار هم می ‌کردند و دنبال اینگونه کالاها بودند. بنابراین تصمیم گرفتن باتوجه به تجربه کودکی تولید صابون سازی و محصولات شوینده را شروع کنم. و با افرادی شروع به همکاری کردم که بتوانم از آنها کارهای تولیدی بیاموزم.»

استاد حاج محمد کریم فضلی پدری مهربان، مدیری توانمند و کارآفرینی نمونه از جمع ما رفت. قلب پر مهر بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ از تپش ایستاد و روح بلند و آسمانی‌اش به جانب پروردگار مهربانی عروج کرد. این فقدان دردناک را به خانواده محترم ایشان، جامعه کارآفرینی و تمامی دوستداران استاد حاج محمد کریم فضلی تسلیت می‌گوییم. و از درگاه باری تعالی برای آن بزرگمرد، علو درجات مسئلت داریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *