پست-ویژه-تصویر

توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های سراسری سورنا

توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های سراسری سورنا، توجه : در مدت زمانی که شما این متن را می‌خوانید. در تهران بیش از 37 هزارو 500 کیسه پلاستیکی رهاسازی می‌شود!!

هشت سال پیش در ایران برای نخستین بار بیست و یکم تیرماه «روز بدون کیسه‌های پلاستیکی» نام گذاری شد. طرحی که در سال‌های نخست استقبال قابل توجهی به همراه داشت. اما با گذشت زمان به یک حرکت نمادین مبدل شد. و امروز در هشتمین سال اجرای این طرح، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در ایران متاسفانه کاهش چندانی نیافته‌ است.

توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های سراسری سورنا

براساس آمارهای ارائه ‌شده هر فرد تهرانی به ‌طور متوسط روزانه 3 کیسه پلاستیکی وارد چرخه محیط‌ زیست می‌کند. با احتساب جمعیت 9میلیون نفر در شهر تهران روزانه 27میلیون کیسه پلاستیکی مصرف می‌شود. یعنی در هر دقیقه 18هزار و 750کیسه پلاستیکی!

از زمان تولید اولین کیسه پلاستیکی تا به امروز، تعداد زیادی پلاستیک در دنیا تولید شده و توانسته جای سبد و زنبیل های مادر بزرگانمان را بگیرد. دیگر از زنبیل های سبز و قرمز و پاکت های کاغذی خبری نیست. و نایلون در هر مغازه ای به وفور و رایگان یافت می شود.مسئولیت اجتماعی سورنا

و این یعنی فاجعه انسانی که بدون شک همه ما در آن سهیم هستیم. آری مصرف پلاستیک در ایران بسیار بی‌رویه است. و جزو ده کشور برتر در مصرف پلاستیک هستیم. روزانه بیش از سه هزار تن و سالانه بیش از یک میلیون تن در ایران مصرف کیسه پلاستیکی داریم. که به جز عوارض بهداشتی و محیط زیستی، عوارض اقتصادی هم به همراه دارد. و این آمار وحشتناکی از وضعیت موجود است که می‌تواند به راحتی هر زندگی‌ای را به نابودی بکشاند.

امروزکمتر کسی هست که نداند 300 تا 500 سال طول می‌کشد. تا این پلاستیک‌ها تجزیه شوند و به طبیعت برگردند.

به همین منظور فروشگاه های سراسری سورنا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و در جهت ارتقای فرهنگ صحیح مصرف اقدام به تولید و توزیع کیسه های پارچه ای نموده است. و همه مشتریان فروشگاه های سورنا را تشویق به استفاده از کیسه های پارچه ای می کند. تا بتواند گامی مثبت در مصرف نکردن از کیسه پلاستیکی بردارد.

با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی می‌توان از مصرف حدود یک‌ میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری کرد. این میزان برابر با هفت هزار تن پلاستیک است.

یاد بگیریم به همراه کیف پول و لیست خریدمان، کیف پارچه ای خریدمان را همراه خود داشته باشیم.

پس همه باهم با ” نه گفتن به پلاستيك ” آينده زمين و محيط زيست را تضمين كنيم و در این مسئولیت اجتماعی سهیم باشیم.

خرید به خیر

اخذ نمایندگی فروشگاه سورنا

سوپرمارکت آنلاین

سوپرمارکت آنلاین سورنا

فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *