پست-ویژه-تصویر

شکلات صبحانه نوتلا

شکلات صبحانه نوتلا و طعم بی‌نظیر آن از شکلات نیست، بلکه از فندق است. فندق سرشار از پروتئین و چربی غیراشباع است. همچنین در خود دارای مقادیر قابل‌ توجهی ویتامین B6،B1،E می‌باشد. شما نوتلا را روی نان تست گرم، موز، توت فرنگی و پنکیک پخش نمائید. این مقدار کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. این شکلات راهی آسان و سریعی است برای آوردن لبخند عزیزان‌تان به میز صبحانه است.

نوتلا نام تجاری یکی از محصولات برند فررو Ferrero می‌باشد. تولید این محصول در طی این سال‌ها رشد بسیار شگفت‌انگیزی داشته است. کرم شکلا‌ت فندقی خوش‌طعم و نرم آن در بسته‌بندی شیشه‌ای با سایزهای مختلف به سرتاسر جهان صادر می‌شود. نوتلا در کشورهای ایتالیا، آلمان، بلژیک، استرالیا، کانادا، برزیل، هند، امریکا، ترکیه و… در کارخانه تولید می‌شود.

ارزش غذایی نوتلا چقدر است؟

ارزش غذایی محصول در هر ۳۰ گرم، براساس اطلاعات سازمان غذا و دارو:

  • انرژی: ۱۶۰ کیلوکالری
  • قند: ۱۶.۸۹ گرم
  • چربی: ۹.۲۷ گرم
  • نمک: ۰.۰۳ گرم
  • اسیدهای چرب ترانس: ۰.۰۳ گرم

درباره شکلات صبحانه نوتلا بیشتر بدانید

اولین شیشه‌ی کرم شکلات فندقی آوریل 1946 در شمال غرب ایتالیا تولید شده است. اما ایده‌ی اولیه با شکلاتی که اکنون می‌بینیم، کمی تفاوت داشت. شکلی مشابه شکل امروزی پنج سال بعد در سال 1951 به شکل کرم در اختیار مشتریان قرار گرفت. حالا این کرم شکلات فندقی پس از گذشت دهه‌ها، به یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین عناصر صبحانه‌ی مردم دنیا تبدیل شده است. تکه‌ی اول نام تجاری نوتلا یعنی Nut از Nuts به معنای فندق گرفته شده است. جالب است بدانید حتی روز پنجم فوریه را به نام روز جهانی نوتلا نام‌گذاری کرده‌اند.

درباره شکلات صبحانه نوتلا بیشتر بدانید
درباره شکلات صبحانه نوتلا بیشتر بدانید

 نوتلا در ایران هم به‌عنوان یک صبحانه‌ی محبوب و تاحدودی لوکس شناخته می‌شود که شما آن را می‌توانید از سوپرمارکت آنلاین سورنا تهیه نمائید. باید گفت شبکه‌های اجتماعی در افزایش این محبوبیت بی‌تاثیر نبوده‌ است. شکلات نوتلا محصولی است که به سرعت میان افراد طرفداران وفادار پیدا کرد. این روزها در منو بیشتر کافه‌‌ها به‌ویژه لیست صبحانه، مواردی مانند کیک نوتلا، پنکیک با نوتلا، وافل نوتلا و… دیده می‌شود. این نشان دهنده محبوبیت فراوان آن در بین مردم ایران دارد. البته باید گفت ترکیب چیزی که شرکت فررو سال‌ها پیش به‌ وجود آورد، درصد بیشتری از نوتلای امروزی شکلات و فندق داشت. انتقادی که به نوتلا در این روزهامی‌شود این است. که مقدار بسیار زیادی شکر و روغن در آن وجود دارد. اما این موضوع باز هم باعث نشده که طرفداران سرسخت نوتلا از این محصول دلسرد شوند.

صبحانه و عصرانه با نوتلا

تولیدکنندگان نوتلا محصول خود را صبحانه‌ای کامل معرفی می‌کنند. اما این محصول می‌تواند در میان وعده هم با نان وشیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوتلا بسیار انرژی بخش می‌باشد و طعم خوب شکلات و فندق به خوبی در آن قابل احساس است. شیشه‌ی جذاب و ظاهر خوش‌آب و رنگ این شکلات آن را به سوژه‌ی کاریکاتورها و عکس‌های بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.

عاشقان شکلات این را می‌فهمند که نمی‌توان منکر حس لذت بخش و اشتها آور آن شد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای تزئین کیک و شیرینی یا پنکیک از نوتلا استفاده کنند. یا آن را برای افزودن طعم فندق به قهوه‌‌ی خود اضافه نمایند. این کرم شکلات فندقی خوشمزه همچنان طرفدارهای وفاداری دارد و واقعیت این است که تب نوتلا خوردن همچنان برقرار مانده است. شما هم می‌توانید لذت طعم نوتلا را به خود هدیه دهید.

تغذیه سالم‌تر

اگر خواستار تغذیه‌ی درست هستید. باید میان گروه‌های غذایی اصلی خود تعادل ایجاد نمائید. این تعادل در هرم غذایی (Food Pyramid) به‌خوبی مشخص است. غذایی که می‌خورید. در یکی از گروه‌‌های این هرم جای می‌گیرد. گروه نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و تخم‌مرغ و پروتئین‌های گیاهی، چربی و شیرینی‌جات. هیچ گروهی را نمی‌توان جایگزین گروه دیگر نمود. همه‌ی این گروه‌ها برای بدن لازم است. درست مانند شکل هرم هرچقدر بالاتر بروید، باید از مصرف روزانه‌ی این مواد کم شود. با رعایت این هرم غذایی هم سالم‌تر غذا می‌خورید و هم دچار سوء‌تغذیه یا اضافه وزن نخواهید شد.


دیگر مطالب بلاگ فروشگاه سراسری سورنا برای مطالعه بیشتر شما:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *