پست-ویژه-تصویر

تب کرونا، امتحانی برای برندها برای در کنار مردم بودن

این روزها تب کرونا فراگیر شده است. از آموزش و ارسال نکات گرفته تا احساس همدلی و وحشت شبکه‌های اجتماعی را پر کرده است.  نکاتی که بدون توجه به صحت و درستی آن از اینترنت برداشته شده و بین مردم دست به دست می‌شوند. صد البته نتیجه معمولا آثار مخرب روحی و روانی است که گاهی می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر جامعه داشته باشد.

ژل ضد عفونی اوه
ژل ضد عفونی اوه

چطور در وحشت گرفتار شدن تب کرونا رفتار کنیم؟

اما خیلی‌ها حرف نمی‌زنند و عمل می‌کنند. آن‌ها خاموش و بدون جارو جنجال، راهی را که به ذهنشان  رسیده را برای کمک به کنترل ویروس کرونا به کار می‌گیرند.

به عنوان نمونه، دوست داروخانه دارم،  این چند شب، پس از شیفت کاری ، ساعتی بیشتر در محل کار می‌ماند، و با همکارانش برای افراد کم بضاعت که در معرض خطر جدی کرونا ویروس هستند، محلول صد عفونی بسته بندی می‌کند و به دست‌شان می‌رساند .

در مقیاسی بزرگتر برند اوه با انجام کاری جالب، اقدام به توزیع ژل ضدعفونی آنتی باکتریال به صورت رایگان‌ میان مردم کرده است.

آن‌ها این ‌ژل را بین افرادی که با مردم در ارتباط مستقیم هستند یا .وقت و قدرت خرید کافی ندارند، پخش خواهند کرد. افرادی مانند رانندگان سامانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی، پاکبانان، نگهبانان، کارکنان مترو، کودکان کار، انجمن سرطانی‌ها و بیماران خاص مثل ام اس، انجمن جانبازان شیمیایی، اورژانس کشور، بهزیستی‌ها و … در لیست اوه قرار دارند.

این بیماری در جامعه نگران کننده است، برند ها باید مسئولیت اجتماعی قبول کنند

یا برند مای یکی دیگر از برندهایی است، که با جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی، به کمک تیم درمان بیمارستان‌ها رفته است. این برند با اهدا کرم مرطوب کننده دست و صورت به پرستاران و تیم‌های پزشکی بیمارستان‌ها دست به این اقدام زده است. مای با استفاده از شبکه اینستاگرامی خود، این کار را انجام می‌دهد. کاری در خور تحسین، که برای جبران زحمت پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه کرونا انجام شده است.

از طرفی برند شون نیز با مشاهده وضعیت بازار و با توجه به گران شدن ژل ضد عفونی کننده، با تمام ظرفیت و قدرت خود، دست به فرموله کردن و پخش ژل ضد عفونی کننده آلوئه ورا و بابونه به بازار زده است. کار مهم این برند، عرضه این ژل با قیمت مناسب، زیر قیمت بازار، برای تمامی اقشار جامعه بوده است.

آنچه بعد از کرونا باقی خواهد ماند

این روزها بالاخره تمام خواهد شد ولی حافظه ما انسان‌ها و برندهایی که در کنار مردم ایستاده‌اند را از یاد نخواهند برد. بالا بردن قیمت محصولات، یا احتکار آن مثل اهدا و کمک به مردم در حافظه باقی خواهد ماند. این جاست که تفاوت‌ها مشخص می‌شوند و خوب و بد تفاوتشان مثل خورشید از پشت ابر پدیدار خواهد شد.

کاش با خاطره‌ای خوب در ذهن مردم ماندگار شویم. امیدوارم این روزها تمرینی برای مهربانی، انصاف و انسانیت باشد.

برای همه ما…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *